Managed IT support (suport IT gestionat) reprezintă practica de externalizare a serviciilor IT si a responsabilității acestora dintr-o companie în scopul îmbunătățirii operațiunilor și reducerii cheltuielilor bugetare prin reducerea personalului IT angajat direct.
De obicei clientul plătește o taxă lunară pentru primirea serviciului iar responsabilitatea pentru funcționalitatea serviciului și a echipamentului IT, inclusiv monitorizarea, mentenanța și remedierea problemelor de IT, este a furnizorului de servicii IT gestionate.
Există multe tipuri diferite de oferte de managed IT support, dar ideea din spatele tuturor este de a transfera tot suportul IT de la client la un furnizor de servicii. Într-o relație eficientă de servicii gestionate, un client beneficiază de prețuri previzibile și de capacitatea de a se concentra mai degrabă pe preocupările de bază ale afacerii decât pe treburile de management IT.
De obicei, serviciile de managed IT support includ monitorizarea și întreținerea echipamentelor și sistemelor IT ale companiei, inclusiv servere, rețele și stații de lucru.
Furnizorul de servicii IT poate oferi și suport pentru aplicațiile software utilizate și pentru securitatea IT, cum ar fi solutia antivirus și soluțiile de backup.
Serviciul de suport IT externalizat poate fi benefic pentru companiile care nu dispun de resursele sau expertiza internă pentru a gestiona eficient infrastructura lor IT și au nevoie de un partener de încredere care să le ajute să îndeplinească nevoile IT ale companiei.